Mladi vozači u prometu

Mladi vozači (vozači u dobi od 16 do 24 godine) čine 10 posto populacije vozača (osoba koje imaju vozačku dozvolu), ali i 19 posto populacije vozača – sudionika prometnih nesreća. 

Foto: Ilustracija

Tijekom pet mjeseci 2014. godine na području Policijske uprave koprivničko-križevačke zabilježene su 44 prometne nesreće koje su prouzročili mladi vozači, od čega 14 s ozlijeđenim osobama i 30 prometnih nesreća s materijalnom štetom. U ovim nesrećama stradalo je 12 mladih vozača, od čega je jedan teže, a 11 mladih vozača lakše je ozlijeđeno.

Kod devet mladih vozača utvrđena je prisutnost alkohola u organizmu, što je 16 posto mladih vozača.

Najčešće vrste prometnih nesreća mladih vozača bile su slijetanja vozila s ceste (17 nesreća) i bočni sudari (devet nesreća). Najčešće okolnosti prometnih nesreća mladih vozača bile su neprilagođena brzina (devet nesreća), nepropisna brzina i oduzimanje prednosti prolaska (po šest nesreća).

Mladi vozači (vozači u dobi od 16 do 24 godine) čine 10 posto populacije vozača (osoba koje imaju vozačku dozvolu), ali i 19 posto populacije vozača – sudionika prometnih nesreća.

Gledajući najčešće vrste i okolnosti prometnih nesreća vidljivo je nepoštivanje prometnih propisa koji se odnose na brzinu kretanja vozila i  prednost prolaska, te na zabranu upravljanja motornih vozila pod utjecajem alkohola. Ujedno je vidljivo i nedovoljno iskustvo koje se očituje u procjenama vlastitih sposobnosti, brzine kretanja vozila, udaljenosti vozila od ruba kolnika i znanja kako predvidjeti opasnost i što poduzeti kako bi se opasnost izbjegla.

Ograničenja koja vrijede za mlade vozače:

  • ne smiju upravljati osobnim automobilima čija je snaga motora veća od 80 kilowata (108,8 konjskih snaga),
  • ne smiju upravljati vozilima ukoliko u organizmu imaju alkohola i/ili droga.

Zbog kršenja ovih zakonskih ograničenja sankcionirano je 50 mladih vozača.

Pozivamo mlade vozače da se ovih ograničenja pridržavaju, te da poštuju prometne znakove i prometna pravila, a posebice ona koja se odnose na brzinu kretanja vozila i prednost prolaska.



Stranica