Foto: Ilustracija
Tijekom 2014. godine na području Policijske uprave koprivničko - križevačke zabilježeno je 36 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala, od čega jedna nesreća s poginulom osobom i 29 s ozlijeđenim osobama.
U odnosu na prethodnu godinu broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala smanjen je za četiri nesreće (2013. - 40), pri čemu je broj nesreća s poginulim osobama smanjen za jednu (2013. - 2), a broj nesreća s ozlijeđenim osobama smanjen za četiri nesreće (2013. – 33).
U ovim nesrećama stradala su 32 (od ukupno 40) mopedista i motociklista, od čega je jedan vozač motocikla smrtno stradao, osam vozača motocikala i šest vozača mopeda je teško ozlijeđeno, dok je šest vozača mopeda i jedan putnik, te osam vozača motocikla i dva putnika na motociklu lakše ozlijeđeno.
U odnosu na 2013. godinu broj smrtno stradalih motociklista smanjen je za dvije osobe (2013. – 3), broj teško ozlijeđenih je povećan za tri osobe (2013. – 5), kao i broj lakše ozlijeđenih za četiri osobe (2013. – 6). Broj smrtno stradalih mopedista smanjen je za jednu osobu (2013. – 1), dok je broj teško ozlijeđenih smanjen za dvije osobe (2013. – 8), a broj lakše ozlijeđenih za sedam osoba (2013. – 14).
Vozači mopeda i motocikala prouzročili su 28 prometnih nesreća, pri čemu su najčešći uzroci bili nepropisna i neprilagođena brzina (11), nepropisno mimoilaženje (3), vožnja na nedovoljnoj udaljenosti (4) i nemarno postupanje s vozilom (3).
Zaštitnu kacigu koristilo je 12 mopedista od njih 15 ili 80 posto, te 20 motociklista od njih 25 ili 80 posto.
Pod utjecajem alkohola bilo je šest vozača mopeda (40 posto), te pet vozača motocikla (20 posto).
S poboljšanjem vremenskih prilika bilježimo i povećanje broja vozača mopeda i motocikala na cestama.
Prije nego što vozači mopeda i motocikala započnu svojim „ljubimcima“ sudjelovati u cestovnom prometu potrebno je izvršiti provjeru tehničke ispravnosti sustava za svjetlosnu signalizaciju, za kočenje i upravljanje mopeda i motocikala, te posebice pneumatika.
Podsjećamo na obavezno korištenje zaštitne kacige, te preporučamo korištenje zaštitnih odjela, jer vozači mopeda i motocikala osim ove nemaju nikakvu drugu zaštitnu opremu. Stoga je bitno da su oni kvalitetni i da veličinom odgovaraju vozaču.
Kaciga koju koriste vozači mopeda i motocikala, te putnici koje oni prevoze mora biti propisna, homologirana i pravilno pričvršćena.
Kako bismo smanjili stradavanje ove kategorije sudionika u prometu, apeliramo na vozače mopeda i motocikala, kao i na osobe koje prevoze da:
Vozače ostalih motornih vozila, prvenstveno vozače osobnih automobila koji čine većinu sudionika u prometu na cestama, pozivamo da prilikom sudjelovanja u prometu posebnu pozornost posvete vozačima mopeda i motocikala. Posebice trebaju prilikom vožnje u slijedu i usporedne vožnje prilikom pretjecanja ostaviti dovoljan razmak između svog vozila i vozača mopeda ili motocikla kojeg prestižu. Potrebno je poštivati pravo prvenstva prolaska vozača mopeda ili motocikala kroz raskrižja sukladno stvarno postavljenoj prometnoj signalizaciji, te prilikom skretanja provjeriti „mrtvi kut“. Nisu rijetke prometne nesreće u kojima dolazi do naleta osobnih automobila na vozače motocikala koji ih pretječu jer vozač osobnog automobila nije provjerio tko se kreće iza njega.