Foto: Pu koprivničko-križevačka
U srijedu, 14. listopada, policijske službenice za prevenciju održale su predavanje za 20 učenika 8. razreda Osnovne škole Koprivnički Ivanec - Kunovec, u prisutnosti pedagoginje.
Predavanje na temu „Štetne posljedice i kaznenopravni aspekti zlouporabe alkohola“ održano je u sklopu Komponente I projekta „Zdrav za 5“. Učenici su upoznati sa projektom „Zdrav za pet“ koji se odnosi na prevenciju ovisnosti i zlouporabe droga, alkohola i igara na sreću, te očuvanje i zaštitu okoliša.
Nakon prezentiranja rezultata anonimnog anketiranja učenika osmih razreda koje je provedeno u školama u našoj Županiji tijekom pretprošle školske godine, učenicima je prezentirana problematika zlouporabe alkohola kroz primjere iz medija.
Kroz primjere iz policijske prakse, predočene su im posljedice i kaznenopravni aspekti zlouporabe alkohola kod počinjenja prekršaja i kaznenih djela: uništavanje imovine, narušavanje javnog reda i mira, nasilničko ponašanje u obitelji, posljedice prilikom sudjelovanja u prometu na cestama. Na primjeru činjenja prekršaja narušavanja javnog reda i mira od strane 15 - godišnjaka pod utjecajem alkohola, istima se nastojao približiti postupak policije i suda u takvim predmetima. Naglasak je dat na posljedice koje nosi takav čin, odnosno kako to utječe na budućnost tog djeteta.
Učenici su upoznati o tome koliko su štetne i razorne posljedice prekomjerne konzumacije alkoholnih pića, odnosno stvorena ovisnost u obiteljima, kada se javlja nasilje, ekonomski problemi, te činjenica da djeca pate, budu žrtve nasilja i da je potrebno reagirati ukoliko saznamo za takve primjere.
Općenito, učenici su educirani o tome da je alkohol vrlo štetan po zdravlje, kako fizičko tako i mentalno, ukoliko se prekomjerno i dulje vrijeme uzima, te da je osobna odluka da li će isti probati i nastaviti piti.
Na učenike se apeliralo da vode računa o sebi, jedni o drugima, da ne sudjeluju u prometu ukoliko su pod utjecajem alkohola, te da se ne voze u prijevoznim sredstvima s osobama koje su konzumirale alkoholna pića, kao i da pomognu prijateljima, kolegama, ukoliko su previše popili.
Naposljetku, s učenicima se razgovaralo na koji način da provode slobodno vrijeme, alternativama asocijalnim ponašanjima, u vidu sporta, druženja sa prijateljima, čitanju knjiga, igranju na računalima i dr.