Prometovanje motocikala i mopeda

Tijekom prošle godine na području Policijske uprave koprivničko-križevačke zabilježeno je 26 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala, od čega su zabilježene dvije prometne nesreće s poginulim osobama, 23 nesreće s ozlijeđenim osobama i jedna nesreća s materijalnom štetom.

Foto: Ilustracija 

Tijekom prošle godine na području Policijske uprave koprivničko-križevačke zabilježeno je 26 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala, od čega su zabilježene dvije prometne nesreće s poginulim osobama, 23 nesreće s ozlijeđenim osobama i jedna nesreća s materijalnom štetom.

U odnosu na 2014. g. broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala smanjen je za 10 nesreća (2014. g. – 36), pri čemu je broj prometnih nesreća s poginulim osobama povećan za jednu nesreću (2014. – 1), a broj prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama smanjen za šest nesreća (2014. – 29).

U ovim nesrećama stradalo je 27 od ukupno 32 mopedista i motociklista, od čega su jedan vozač mopeda i jedan putnik na motociklu smrtno stradali, dva vozača mopeda i sedam vozača motocikla su teško ozlijeđeni, dok je sedam vozača mopeda i tri putnika na mopedu, te šest vozača motocikla na motociklu lakše ozlijeđeno.

 U odnosu na 2014. godinu, broj smrtno stradalih motociklista ostao je na istoj razini (2014. – 1), broj teško ozlijeđenih je smanjen za jednu osobu (2014. – 1), kao i broj lakše ozlijeđenih za četiri osobe (2014. – 10). Broj smrtno stradalih mopedista povećan je za jednu osobu (2014. – 0), dok je broj teško ozlijeđenih smanjen za četiri osobe (2014. – 6), a broj lakše ozlijeđenih osoba povećan za tri osobe (2014. – 7).

Vozači mopeda i motocikala u prošloj godini prouzročili su 23 prometne nesreće, pri čemu su najčešći uzroci istih bili nepropisno uključivanje u promet (8), nepropisna i neprilagođena brzina (6), ostale greške (5) i nepoštivanje prednosti prolaska (4).

Zaštitnu kacigu koristilo je 12 mopedista od njih 18 ili 67 posto, te 10 motociklista od njih 14 ili 71 posto. Pod utjecajem alkohola bilo je 6 vozača mopeda ili 33 posto, te sedam vozača motocikla ili 50 posto.

Tijekom prvog tromjesečja ove godine vozači mopeda i motocikala sudjelovali su u četiri prometne nesreće s ozlijeđenim osobama u kojima su tri vozača mopeda i jedan vozač motocikla lakše ozlijeđeni. Pod utjecajem alkohola bio je jedan vozač motocikla, dok su svi vozači mopeda i motocikala koristili zaštitnu kacigu. Jednu prometnu nesreću s ozlijeđenom osobom prouzročio je vozač mopeda (okolnost - vožnja na nedovoljnoj udaljenosti), a jednu prometnu nesreću s ozlijeđenim osobama prouzročio je vozač motocikala (okolnost– brzina neprimjerena uvjetima).

S poboljšanjem vremenskih prilika bilježi se i povećanje broja vozača mopeda i motocikala na cestama. Prije nego što vozač mopeda i motocikala započnu svojim „ljubimcima“ sudjelovati u cestovnom prometu potrebno je izvršiti provjeru tehničke ispravnosti sustava za svjetlosnu signalizaciju, za kočenje i upravljanje mopeda i motocikala, posebice pneumatika.

Podsjećamo na obavezno korištenje zaštitne kacige te preporučamo korištenje zaštitnih odjela, jer vozači mopeda i motocikala osim ove nemaju nikakvu drugu zaštitnu opremu. Stoga je bitno da su oni kvalitetni i da veličinom odgovaraju vozaču. Kaciga koju koriste vozači mopeda i motocikala, i putnici koje oni prevoze, mora biti propisna, homologirana i pravilno pričvršćena.

Kako bismo smanjili stradavanje ove kategorije sudionika u prometu, apeliramo na vozače mopeda i motocikala, kao i na osobe koje prevoze, da prilikom vožnje:

-        obavezno koriste zaštitnu kacigu,

-        da ne upravljaju ovim kategorijama vozila prije stjecanja prava odnosno bez položenog vozačkog ispita,

-        ne konzumiraju alkoholna pića prije i tijekom vožnje,

-        poštuju ograničenja brzine kretanja,

-        da ne kreću naglo iz mjesta (tzv. „startanje“) i da ne koče naglo i nepotrebno,

-        da ne vrše preinake na svojim vozilima kojima pojačavaju snagu motora ili povećavaju razinu buke,

-        na vozilu imaju upaljena svjetla,

-        ne prevoze djecu na mopedu i motociklu,

-        ne prevoze više osoba na vozilu od onog broja koji je upisan u prometnu dozvolu,

-        ne sjedaju na moped ili motocikl ukoliko su umorni i pod utjecajem lijekova,

-        da vode računa o tehničkoj ispravnosti vozila, te važnosti prometne dozvole i osiguranja vozila,

-        da pravovremeno ostale sudionike u prometu obavijeste o promjeni smjera kretanja ili zaustavljanja.

Vozače ostalih motornih vozila, prvenstveno vozače osobnih automobila koji čine većinu sudionika u prometu na cestama, pozivamo da prilikom sudjelovanja u prometu posebnu pozornost posvete vozačima mopeda i motocikala, posebice da prilikom vožnje u slijedu i usporedne vožnje prilikom pretjecanja ostavljaju dovoljan razmak između svog vozila i vozača mopeda ili motocikla kojeg prestižu, da poštuju pravo prvenstva prolaska vozača mopeda ili motocikala kroz raskrižja sukladno stvarno postavljenoj prometnoj signalizaciji, te da prilikom skretanja provjere „mrtvi kut“ obzirom da nisu rijetke prometne nesreće u kojima dolazi do naleta osobnih automobila na vozače motocikala koji ih pretječu jer vozač osobnog automobila nije provjerio tko se kreće iza njega.



Stranica