Tijekom prva tri mjeseca 2019. g. policijski službenici sankcionirali su 4.608 prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama
Foto: Ilustracija
Stanje sigurnosti tijekom tri mjeseca
Tijekom prva tri mjeseca ove godine na području Policijske uprave koprivničko - križevačke zabilježeno je 160 prometnih nesreća, od čega 55 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama i 105 prometnih nesreća s materijalnom štetom. U ovim prometnim nesrećama sudjelovalo je 345 osoba, od čega je ozlijeđena 71 osoba. Teško je ozlijeđeno 19 osoba, dok su 52 osobe lakše ozlijeđene.
U odnosu na prva tri mjeseca prošle godine ukupan broj prometnih nesreća povećan je za 27 nesreća ili 20 posto. Broj prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama povećan je za sedam nesreća ili 15 posto.
Ukupan broj ozlijeđenih osoba je povećan za dvije osobe ili 3 posto. Povećan je broj teško ozlijeđenih osoba za 10 osoba ili 100 posto, dok je broj lakše ozlijeđenih osoba manji za sedam osoba ili 12 posto.
Najviše prometnih nesreća zabilježeno je zbog
brzine – 46 prometnih nesreća što čini 29 posto ukupnog broja nesreća. Zbog brzine zabilježeno je 20 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama i 26 prometnih nesreća s materijalnom štetom. U ovim nesrećama stradalo je 30 osoba (42 posto ukupno stradalih osoba) od čega je šest osoba teško ozlijeđeno, dok su 24 osobe lakše ozlijeđene.
Vozači pod utjecajem alkohola prouzročili su 34 prometne nesreće odnosno 21 posto prometnih nesreća. Vozači pod utjecajem alkohola izazvali su 15 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama i 19 prometnih nesreća s materijalnom štetom. U ovim nesrećama stradale su 22 osobe od kojih su tri osobe teško ozlijeđene, a 19 osoba je lakše ozlijeđeno.
U prometnim nesrećama pod utjecajem alkohola sudjelovalo je 37 sudionika odnosno 11 posto sudionika. Broj sudionika pod utjecajem alkohola, u odnosu na isto razdoblje prošle godine smanjen je za sedam sudionika ili 16 posto.
Pod utjecajem alkohola bilo je 35 vozača odnosno 15 posto vozača koji su sudjelovali u prometnim nesrećama. Broj vozača pod utjecajem alkohola, u odnosu na isto razdoblje prošle godine smanjen je za šest vozača ili 15 posto.
Zbog
oduzimanja prednosti prolaska zabilježeno je 16 prometnih nesreća od čega sedam prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama u kojima je stradalo devet osoba. U nesrećama su tri osobe teže ozlijeđene, dok je šest osoba lakše ozlijeđeno.
Mladi vozači prouzročili su 32 prometne nesreća što čini 20 posto ukupnog broja prometnih nesreća. Mladi vozači izazvali su 14 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama i 18 prometnih nesreća s materijalnom štetom. U ovim nesrećama ozlijeđeno je 17 osoba od kojih je jedna osoba teško ozlijeđena, dok je 16 osoba lakše ozlijeđeno. U nesrećama su sudjelovala 42 mlada vozača od kojih su dva mlada vozača teško ozlijeđena, dok je 10 mladih vozača lakše ozlijeđeno. Najviše prometnih nesreća zabilježeno je radi neprilagođene brzine kretanja (12). Pod utjecajem alkohola bilo je 13 mladih vozača koja čine 31 posto mladih vozača, što je u usporedbi s prva tri mjeseca prošle godine povećanje od osam alkoholiziranih mladih vozača ili 160 posto. Mladi vozači pod utjecajem alkohola čine 37 posto ukupno alkoholiziranih vozača.
Tijekom prva tri mjeseca ove godine,
pješaci su sudjelovali u osam prometnih nesreća, od čega u sedam prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. U nesrećama je sedam pješaka ozlijeđeno, pri čemu su četiri pješaka teško ozlijeđena, dok su tri pješaka lakše ozlijeđena. Vozači osobnih automobila izazvali su sedam ovih nesreća, pri čemu su se četiri nesreće dogodile na obilježenim pješačkim prijelazima.
Vozači bicikala sudjelovali su u 11 prometnih nesreća od čega u devet prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. U nesrećama je ozlijeđeno devet vozača bicikala, od čega je pet vozača bicikala teško ozlijeđeno, dok su četiri vozača bicikala lakše ozlijeđena. Vozači bicikala izazvali su sedam prometnih nesreća, a najčešće greške koju su radili bile su nepropisno uključivanje u promet (2) i nepropisno skretanje (2).
Zabilježena je jedna prometna nesreća s ozlijeđenom osobom u kojoj je sudjelovao
vozač mopeda, koji je lakše ozlijeđen.
Vozači motocikala sudjelovali su u dvije prometne nesreće s ozlijeđenim osobama u kojima su dva vozača motocikla teže ozlijeđena. Sve tri nesreće u kojima su sudjelovali, izazvali su sami vozači mopeda i motocikala. Uzrok događanja rečenih nesreća bila je neprilagođena brzina.
Tijekom prva tri mjeseca 2019. g. policijski službenici sankcionirali su 4.608 prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama, od čega je sankcioniran 1521 prekršaj prekoračenja dopuštenih brzina kretanja, 525 prekršaja upravljanja vozilima pod utjecajem alkohola, 863 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa, 300 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela. Sankcionirano je 394 prekršaja mladih vozača od čega je najviše bilo upravljanja vozilima pod utjecajem alkohola (86), prekoračenja dopuštenih brzina kretanja (88), nekorištenja sigurnosnog pojasa (91) i nepropisnog korištenja mobitela (19). U prometu su policijski službenici zatekli 81 recidivistu i sankcionirali 171 prometni prekršaj koji su isti počinili.
U odnosu na prva tri mjeseca 2018. godine, ukupan broj sankcioniranih prekršaja povećan je za 11 posto. Povećan je broj sankcioniranih prekršaja vezanih uz brzinu za 49 posto, dok je broj sankcioniranih nekorištenje sigurnosnog pojasa povećan za 21 posto. Povećan je broj sankcioniranog nepropisnog korištenja mobitela za 226 posto, te broj sankcioniranih prekršaja mladih vozača za 41 posto. Broj sankcioniranih vozača radi upravljanja vozilima pod utjecajem alkohola ostao je na istoj razini. Iz prometa je isključeno 579 vozača i 96 vozila, a privremeno je oduzeto 286 vozačkih dozvola. U posebne prostorije do prestanka djelovanja opojnih sredstava smješteno je bilo 37 vozača, uhićeno je bilo 56 vozača, a protiv 46 vozača su provedeni žurni prekršajni postupci.
Savjeti za sigurno sudjelovanje u prometu
Kako bi se zaustavio trend povećanja prometnih nesreća, te smanjilo stradavanje osoba u prometnim nesrećama odnosno poboljšalo stanje sigurnosti u prometu na cestama na području Policijske uprave koprivničko-križevačke, sve sudionike u prometu pozivamo na poštivanje prometnih propisa i znakova, međusobno uvažavanje i povećan oprez.
Sve vozače podsjećamo da su dužni poštivati ograničenja brzine kretanja vozila izražene prometnim znakom ili prometnim propisom. Podsjećamo da značenje prometnog znaka ograničenja brzine kretanja vrijedi od mjesta gdje je prometni znak postavljen do prvog raskrižja, osim ako rečeni znak nije postavljen na prometnom znaku naziva naseljenog mjesta.
Ujedno sve vozače podsjećamo da su dužni brzinu kretanja svog vozila prilagoditi postavljenim prometnim znakovima, stanju i uvjetima na kolniku, gustoći prometa, uvjetima vidljivosti i vremenskim prilikama, kako bi se u svakom trenutku mogli sigurno zaustaviti ili poduzeti drugu radnju. Savjetujemo smanjenje brzine kretanja tijekom kišnih oborina, te mokrih i klizavih kolnika, ali i prilikom približavanja obilježenim pješačkim prijelazima, raskrižjima, zavojima, prijevojima, mostovima i nadvožnjacima kako bi se izbjegli naleti na vozila u koloni ili pješake, te slijetanja vozila sa ceste.
Kako upravljanje vozilima nakon konzumacije alkoholnih pića višestruko povećava mogućnost događanja najtežih prometnih prekršaja koji dovode do prometnih nesreća i uzrokuju stradavanje osoba u cestovnom prometu, svim vozačima savjetujemo da nakon konzumacije alkoholnih pića ne upravljaju vozilima, već da upravljanje vozilom prepuste osobi koja posjeduje valjanu vozačku dozvolu i nije konzumirala alkoholna pića, da koriste institut „dogovornog vozača“ ili da koriste usluge javnog prijevoza odnosno taxi službe.
Mlade vozače ponovno podsjećamo da za njih vrijede ograničenje od 0,00 g/kg alkohola u organizmu odnosno da niti ne smiju započeti upravljati vozilima ukoliko u organizmu imaju alkohola, droga ili drugih opojnih sredstava.
Kako vozači bicikala čine prekršaje kojima sebe, ali i ostale sudionike u prometu, dovode u opasne situacije, ponovno ih podsjećamo na slijedeće pravilno i poželjno ponašanje u prometu. Zasebno ističemo obavezu vozača bicikala da za svoje kretanje koriste postojeće biciklističke staze ili trake, te im savjetujemo da na nogostupima ne upravljaju biciklima već da dolaskom do nogostupa siđu s bicikla i nastave svoje kretanje kao pješaci. Također, savjetujemo im da ne upravljaju biciklom preko obilježenog pješačkog prijelaza već da dolaskom do istoga siđu s bicikla i pješice, gurajući bicikl, prijeđu cestu na obilježenom pješačkom prijelazu.
Vozači bicikala prije kretanja obilježenim prijelazom biciklističke staze preko ceste, kao i prilikom skretanja i uključivanja u promet, moraju se uvjeriti da ove radnje mogu sa sigurnošću izvršiti. Vozači bicikala imaju obavezu da prije nego što započnu radnju skretanja, ostale sudionike u prometu, davanjem signala odručenjem lijeve ili desne ruke pravovremeno upozore na svoju namjeru skretanja. Ponovno apeliramo na vozače bicikala da nakon konzumacije alkoholnih pića ne upravljaju biciklima kako ne bi došlo do padova ili udara u vozila ili druge objekte uz prometnice.
Posebno ističemo da su vozači bicikala mlađi od 16 godina obavezni koristiti zaštitnu kacigu, te da djeca mlađa od 9 godina ne smiju samostalno upravljati biciklima na cesti, osim ukoliko su osposobljena za samostalno upravljanje biciklom o čemu posjeduju potvrdu ili su u pratnji osobe starije od 16 godina.
Ponovno savjetujemo vozačima mopeda i motocikala da prije nego što započnu svojim vozilima sudjelovati u cestovnom prometu, izvrše provjeru tehničke ispravnosti mopeda i motocikala, a posebice sustava za svjetlosnu signalizaciju, sustava za kočenje i upravljanje te pneumatika. Od 23. do 27. travnja, u sklopu preventivne akcije „Dani tehničke ispravnosti motocikala 2019.“, u svim stanicama za tehnički pregled vozila moći će se izvršiti preventivni tehnički pregled motocikala i mopeda, te pozivamo vlasnike i vozače istih da ovu mogućnost iskoriste kako bi otklonili utvrđene nedostatke i bili sigurniji u prometu.
Kako bismo smanjili stradavanje ove kategorije sudionika u prometu, vozače mopeda i motocikala, kao i na osobe koje prevoze, savjetujemo da upravljaju onim kategorijama vozila odnosno mopeda i motocikala za koje posjeduju valjanu vozačku dozvolu, da obavezno na glavi imaju ispravnu i homologiranu zaštitnu kacigu koju su pravilno pričvrstili, da se kreću uz desni rub kolnika, da ne ulijeću u „škare“, da ne vrše preinake na svojim vozilima kojima pojačavaju snagu motora ili povećavaju razinu buke, da ne prevoze djecu na mopedu i motociklu, da ne počinu upravljati mopedom ili motociklom ukoliko su umorni ili pod utjecajem lijekova, te da pravovremeno ostale sudionike u prometu obavijeste o promjeni smjera kretanja ili zaustavljanja.
Vozače ostalih motornih vozila, prvenstveno vozače osobnih i teretnih automobila, pozivamo da prilikom sudjelovanja u prometu posebnu pozornost posvete vozačima mopeda i motocikala, pri čemu je naročito važno da prilikom vožnje u slijedu, usporedne vožnje i prilikom pretjecanja ostavljaju dovoljan razmak između svog vozila i vozača mopeda ili motocikla iza kojeg se kreću ili kojeg prestižu, da poštuju pravo prvenstva prolaska vozača mopeda ili motocikala, te da prilikom skretanja provjere tzv. „mrtvi kut“ kako bi pravovremeno uočili vozače mopeda i motocikala. Vozač i svi putnici u automobilu moraju koristiti postojeće sigurnosne pojaseve. Djecu se preporuča prevoziti na stražnjim sjedalima. Prilikom prijevoza u automobilima, djeca trebaju biti smještena u adekvatne autosjedalice koje trebaju biti pričvršćene sukladno uputama proizvođača i djeca u njima trebaju biti vezana sigurnosnim pojasevima. Kako je korištenje mobitela najčešća distrakcija uslijed koje dolazi do konfliktnih i kolizijskih događaja u prometu, vozačima svih vrsta vozila savjetujemo da tijekom sudjelovanja u prometu isključe mobitele odnosno da ne koriste mobitele ili slične uređaje za vrijeme upravljanja vozilima. Nekorištenje mobitela i sličnih uređaja savjetujemo i pješacima.
Kako bi se poboljšalo stanje sigurnosti u cestovnom prometu na području Policijske uprave koprivničko-križevačke do kraja godine, intenzivirati će se nadzor prometa usmjeren, prvenstveno, na nadzor brzine kretanja vozila, nadzor upravljanja pod utjecajem alkohola i/ili droga, nadzor korištenja sigurnosnih pojaseva, nadzor korištenja mobitela, nadzor vozača mopeda i motocikala, nadzor mladih vozača, te nadzor recidivista. Osim ovoga, pozornost policijskih službenika biti će usmjerena i na svako drugo grubo kršenje prometnih propisa.
Stranica