Statistički pokazatelji sudjelovanja i stradavanja najugroženijih sudionika u prometu u prvih sedam mjeseci
Foto: Ilustracija
Tijekom prvih sedam mjeseci 2020. godine na području Policijske uprave,
pješaci su sudjelovali u devet prometnih nesreća od čega u osam prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. U nesrećama je jedna pješakinja teško ozlijeđena, a šest pješaka lakše ozlijeđeno. Vozači osobnih automobila izazvali su šest ovih nesreća, vozač motocikla jednu nesreću, dok su pješaci izazvali dvije prometne nesreće. Uzroci događanja ovih nesreća su bili brzina neprimjerna uvjetima (2), zakašnjelo uočavanje opasnosti (2), ostale greške vozača (3) i ostale greške pješaka (2). Na obilježenim pješačkim prijelazima zabilježene su četiri prometne nesreće.
Vozači bicikala sudjelovali su u devet prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. U nesrećama je lakše ozlijeđeno osam vozača bicikala. Vozači bicikala izazvali su tri prometne nesreće, dok su vozači osobnih automobila izazvali šest prometnih nesreća. Najčešće okolnosti koje su dovele do ovih nesreća bile su brzina neprimjerena uvjetima (4), oduzimanje prednosti prolaska (2), nepropisno uključivanje u promet (2) i nepropisno pretjecanje (1).
Zabilježeno je pet prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama u kojima je sudjelovalo pet
vozača mopeda, od kojih su četiri vozača mopeda teško ozlijeđena, dok je jedan vozač mopeda lakše ozlijeđen. Vozači mopeda izazvali su tri prometne nesreće, dok su vozači osobnih automobila izazvali dvije prometne nesreće. Do ovih nesreća je došlo radi vožnje na nedovoljnoj udaljenosti (2), brzine neprimjerene uvjetima, oduzimanja prednosti prolaska i nepropisnog kretanja mopedom po kolniku. Pod utjecajem alkohola bila su tri vozača mopeda.
Vozači motocikala sudjelovali su u 11 prometnih nesreća od čega u jednoj prometnoj nesreći s poginulom osobom i devet prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. U ovim nesrećama smrtno je stradao jedan vozač motocikla, teško je ozlijeđeno pet vozača motocikala, a četiri vozača motocikla su lakše ozlijeđena. Vozači motocikala su prouzročili sedam prometnih nesreća, a vozači osobnih automobila četiri prometne nesreće. Uzroci događanja ovih prometnih nesreća bili su brzina neprimjerena uvjetima (4), oduzimanje prednosti prolaska (2), nepropisno skretanje (2), nepropisna brzina, nepropisno uključivanje u promet i ostala greška vozača. Pod utjecajem alkohola bila su dva vozača motocikla.
Tijekom prvih sedam mjeseci 2020. g. policijski službenici sankcionirali su 1.277 prekršaja biciklista, 125 prekršaja vozača mopeda, 165 prekršaja vozača motocikala te 20 prekršaja u vezi kretanja pješaka. Vozači bicikala najčešće su činili prekršaje nekretanja postojećim biciklističkim stazama (245), upravljanja vozilima na način da je umanjena stabilnost (130), upravljanja vozilima pod utjecajem alkohola (554) i nepropisnog kretanja kolnikom (78).
Vozači mopeda najčešće su činili prekršaje nekorištenja zaštitne kacige (35), upravljanja vozilima pod utjecajem alkohola (18), upravljanja vozilima za koje je isteklo važenje prometne dozvole (12) i upravljanja vozilima prije stjecanja prava (10).
Vozači motocikala najčešće su činili prekršaje prekoračenja dopuštenih brzina kretanja (75) i upravljanja vozilima prije stjecanja prava (14).
Zbog nepropisnog kretanja sankcionirano je 11 pješaka, a radi nepoštivanja obveza spram pješaka sankcionirano je devet vozača motornih vozila. Najčešći prekršaji pješaka bilo je nekorištenje obilježenog pješačkog prijelaza (5).
Stoga i nadalje podsjećamo vozače bicikala da za svoje kretanje koriste postojeće biciklističke staze ili trake te im savjetujemo da na nogostupima ne upravljaju biciklima već da dolaskom do nogostupa siđu s bicikla i nastave svoje kretanje kao pješaci. Također, savjetujemo im da ne upravljaju biciklom preko obilježenog pješačkog prijelaza već da dolaskom do istoga siđu s bicikla i pješice, gurajući bicikl, prijeđu cestu na obilježenom pješačkom prijelazu. Vozači bicikala se prije skretanja i uključivanja u promet moraju uvjeriti da ove radnje mogu sigurno izvršiti. Vozači bicikala imaju obavezu da prije nego što započnu radnju skretanja, ostale sudionike u prometu, davanjem signala odručenjem lijeve ili desne ruke pravovremeno upozore na svoju namjeru skretanja. Ponovno apeliramo na vozače bicikala da nakon konzumacije alkoholnih pića ne upravljaju biciklima kako ne bi došlo do padova ili udara u vozila ili druge objekte uz prometnice. Posebno ističemo da su vozači bicikala mlađi od 16 godina obavezni koristiti zaštitnu kacigu te da djeca mlađa od 9 godina ne smiju samostalno upravljati biciklima na cesti, osim ukoliko su osposobljena za samostalno upravljanje biciklom o čemu posjeduju potvrdu ili su u pratnji osobe starije od 16 godina.
Pješacima se ovim putem skreće pozornost na obavezno korištenje nogostupa odnosno biciklističko-pješačkih staza. Ukoliko nema nogostupa, pješaci se trebaju kretati lijevom stranom ceste jer na taj način uvijek vide vozilo koje im dolazi u susret i mogu se po potrebi maknuti s kolnika. Noću i u uvjetima smanjene vidljivosti pješaci moraju biti označeni izvornom svjetlosti ili reflektirajućom materijom.
Vozačima mopeda i motocikala savjetujemo da upravljaju onim kategorijama vozila za koje posjeduju valjanu vozačku dozvolu, da se kreću što bliže desnom rubu kolnika, da ne ulijeću u „škare“, da ne vrše preinake na svojim vozilima kojima pojačavaju snagu motora ili povećavaju razinu buke, da ne prevoze djecu na mopedu i motociklu, da ne počinu upravljati mopedom ili motociklom ukoliko su umorni ili pod utjecajem lijekova te da pravovremeno ostale sudionike u prometu obavijeste o promjeni smjera kretanja ili zaustavljanja. Ističemo da vozači i putnici na motociklima i mopedima, za vrijeme vožnje, obavezno moraju koristiti homologirane zaštitne kacige, koje moraju biti ispravne i pravilno pričvršćene.
Na vozače ostalih motornih vozila, apeliramo da prilikom sudjelovanja u prometu posebnu pozornost posvete vozačima bicikala, mopeda i motocikala, pri čemu je naročito važno da prilikom vožnje u slijedu, usporedne vožnje i prilikom pretjecanja ostavljaju dovoljan razmak između svog vozila i ovih vozača, da poštuju pravo prvenstva prolaska vozača bicikala, mopeda i motocikala te da prilikom skretanja provjere tzv. „mrtvi kut“.
Pisane vijesti |
Promet i vozila