Stoga apeliramo na građane da ne reagiraju na telefonske pozive i bilo kakve druge kontakte s osobama za koje nisu u potpunosti sigurni i ne mogu provjeriti da li doista jesu oni za koje se predstavljaju
Foto: Ilustracija
Za prijevaru je značajno da počinitelj postupa s namjerom da sebi ili drugome pribavi imovinsku korist, dovede nekog u zabludu lažnim prikazivanjem ili prikrivanjem činjenica ili da ga održava u toj zabludi i time ga navede da na štetu svoje ili tuđe imovine nešto učini ili ne učini.
Osim osnovnog kaznenog djela prijevare, postoje i drugi oblici kao što je i računalna prijevara, a o čemu smo unazad nekoliko dana izvijestili
OVDJE
Slijedom navedenog,
a radi pojave novih modaliteta prijevara upozoravamo građane na sljedeće:
- počinitelji kontaktiraju građane te se predstavljanju kao predstavnici mobilnih operatera, davatelja Internet usluga, banaka, brokerskih kuća, pa čak i policije;
- počinitelji od korisnika usluga mobilne telefonije i interneta traže povjerljive podatke (korisničko ime, lozinku, PIN, i dr.) za pristup aplikacijama korisnika, kao i osobne podatke korisnika (adresu elektroničke pošte, ime i prezime, adresu, OIB, preslike ili fotografije osobnih dokumenata i bankovnih kartica i slično);
- pomoću korisničkih i osobnih podataka počinitelji neovlašteno pristupaju mobilnim i Internet aplikacijama korisnika te u njihovo ime i sa njihovih računa autoriziraju neovlaštene novčane transakcije.
Stoga apeliramo na građane da ne reagiraju na telefonske pozive i bilo kakve druge kontakte s osobama za koje nisu u potpunosti sigurni i ne mogu provjeriti da li doista jesu oni za koje se
predstavljaju.
Više o različitim modalitetima prijevara možete pročitati
OVDJE
Stranica