Sigurnost prometovanja biciklista - djeca biciklisti

Foto: Ilustracija 

U prva četiri mjeseca 2013. g. zabilježeno je 212 prometnih nesreća, što je u odnosu na isto razdoblje 2012. g. povećanje zabilježenih prometnih nesreća za 7 % (2012. – 199).

Zabilježena je prometna nesreća s poginulom osobom u kojoj je jedna osoba smrtno stradala (- 67 %; 2012. – 3), te 82 prometne nesreće s ozlijeđenim osobama (22 %, 2012. - 67) u kojima je teško ozlijeđeno 11 osoba (-15 %; 2012. – 13) i lakše ozlijeđena 101 osoba (30 % , 2012. - 78).

U 17 prometnih nesreća sudjelovali su vozači bicikala, od čega u jednoj prometnoj nesreći s poginulom osobom, 14 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama i u dvije prometne nesreće s materijalnom štetom.

Od 17 vozača bicikala stradalo je njih 14, pri čemu je jedan vozač bicikla smrtno stradao, dva vozača bicikla su teže ozlijeđena, a 11 vozača bicikala je lakše ozlijeđeno.

Gledano po mjesecima, tijekom mjeseca travnja zabilježeno je najviše prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozača bicikala – sedam prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama u kojima je jedan vozač bicikla teško ozlijeđen, a šest vozača bicikala je lakše ozlijeđeno.

U prva četiri mjeseca u ovim prometnim nesrećama stradalo je pet od šest maloljetnih osoba do 16. g. starosti, pri čemu je jedna osoba teško ozlijeđena, a četiri osobe su lakše ozlijeđene. 

Pri tome je u travnja zabilježeno lakše stradavanje tri vozača bicikala mlađih od 16 godina, pri čemu niti jedan vozač nije koristio zaštitnu biciklističku kacigu unatoč zakonskoj obvezi korištenja iste.

Kod tri vozača bicikala (18 %) od njih 17 utvrđena je prisutnost alkohola u organizmu u koncentracijama iznad 1,5 g/kg, pri čemu je i kod smrtno stradalog vozača bicikla utvrđena koncentracija alkohola.

Vozači bicikala prouzročili su devet prometnih nesreća ili 53 % prometnih nesreća u kojima su sudjelovali, pri čemu i prometnu nesreću s poginulom osobom. Maloljetne osobe prouzročile su tri prometne nesreće.

Vozače bicikala, ovim putem ponovno podsjećamo, na obvezu kretanja biciklima izgrađenim biciklističkim stazama i trakama. Ukoliko biciklističke staze ili trake nisu izgrađene potrebno se kretati uz desni rub kolnika.

Često smo svjedoci kretanja većeg broja vozača bicikala u grupi cijelom širinom prometne trake, pri čemu dolazi do usporavanja protočnosti prometa i konfliktnih situacija u prometu. Kako bi se ovo izbjeglo, podsjećamo vozače bicikala, da su se, u slučaju kada ih se više kreće zajedno, dužni kretati jedan iza drugoga. Vozače bicikala ponovno podsjećamo da su prije nego što izvrše radnju skretanja, o svojoj namjeri dužni upozoriti i ostale sudionike u prometu odručivanjem lijeve ili desne ruke, te da su se dužni prije toga pogledom preko ramena uvjeriti da radnju skretanja mogu izvršiti na siguran način ne dovodeći u opasnost ni sebe ni druge.

Posebno ovim putem apeliramo na roditelje da pružaju dobar primjer svojoj djeci – da poštuju prometne propise i pravilno sudjeluju u prometu biciklom.

Također molimo roditelje da djecu mlađu od 14 g. ne puštaju da samostalno sudjeluju u prometu na cestama, osim u slučaju da imaju potvrdu o osposobljenosti za samostalno upravljanje biciklom.

Sva ostala djeca moraju biti u pratnji osobe starije od 16. g. Također sugeriramo roditeljima da, uvijek kada zajedno s djecom biciklima sudjeluju u prometu, se nalaze iza djeteta kako bi mogli vidjeti kuda i kako se ono kreće biciklom i korigirati njegovo ponašanje.

Ističemo da sve osobe mlađe od 16. g. moraju koristiti zaštitnu biciklističku kacigu, te da ista mora biti propisno pričvršćena. Svrha zaštitne biciklističke kacige je da u slučaju pada zaštiti glavu od težih ozljeda.

Ne preporučamo upravljanje biciklima nakon konzumacije alkoholnih pića.        



Stranica