Od početka ove godine na području PU Koprivničko-križevačke zabilježene su 593 prometne nesreće, od čega se u njih 92, odnosno u svakoj šestoj, kao uzrok pojavljuje oduzimanje prednosti prolaska. Uslijed oduzimanja prednosti prolaska zabilježena je jedna prometna nesreća s poginulom osobom i 34 prometne nesreće s ozlijeđenim osobama. Stradalo je 59 sudionika, od kojih je jedan sudionik smrtno stradao, šest je teško i 42 sudionika su lakše ozlijeđena. Vozači osobnih automobila prouzročili su 72 ove prometne nesreće.
Foto: Ilustracija
Od početka ove godine na području PU Koprivničko-križevačke zabilježene su 593 prometne nesreće, od čega se u njih 92, odnosno u svakoj šestoj, kao uzrok pojavljuje oduzimanje prednosti prolaska. Uslijed oduzimanja prednosti prolaska zabilježena je jedna prometna nesreća s poginulom osobom i 34 prometne nesreće s ozlijeđenim osobama. Stradalo je 59 sudionika, od kojih je jedan sudionik smrtno stradao, šest je teško i 42 sudionika su lakše ozlijeđena. Vozači osobnih automobila prouzročili su 72 ove prometne nesreće.
Kako bi se smanjilo događanje prometnih nesreća zbog oduzimanja prednosti prolaska na raskrižjima, vozače podsjećamo na pravila kojima je određeno prvenstvo prolaska na raskrižjima:
-
vozač je dužan postupiti sukladno prometnim znacima kojima se regulira promet na raskrižju, a posebice sukladno prometnom znaku „Obavezno zaustavljanje“,
-
na raskrižju cesta iste važnosti vozač je dužan propustiti vozilo koje nailazi s njegove desne strane,
-
vozač vozila koje skreće ulijevo dužan je propustiti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smjera, zadržava smjer svojeg kretanja ili skreće udesno, osim ako postavljenim prometnim znakom nije drukčije određeno,
-
vozač koji ulazi vozilom na cestu koja je prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska dužan je propustiti sva vozila koja se kreću tom cestom,
-
vozač je dužan propustiti sva vozila koja se kreću cestom na koju ulazi i kad ta cesta nije prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska, ako vozilom ulazi sa ceste bez suvremenoga kolničkog zastora na cestu sa suvremenim kolničkim zastorom,
-
vozač koji pri skretanju presijeca biciklističku stazu ili traku koja se pruža uzduž kolnika kojim se kreće, dužan je propustiti bicikle koji se kreću po biciklističkoj stazi ili traci u istom ili suprotnom smjeru.
Ujedno podsjećamo sve sudionike u prometu da su dužni postupati sukladno značenju svjetala semafora na raskrižjima:
-
crveno svjetlo – zabrana prolaska,
-
zeleno svjetlo – slobodan prolazak,
-
žuto svjetlo – upaljeno samostalno, znači da vozilo ne smije prijeći crtu zaustavljanja niti smije ući u raskrižje, ako se u trenutku kad se žuto svjetlo pojavi, nalazi na takvoj udaljenosti od prometnog svjetla da se može na siguran način zaustaviti.
-
žuto treptavo svjetlo obvezuje sve sudionike u prometu da se kreću uz povećan oprez.
Skrećemo pozornost vozačima da za vrijeme kada je za njihov smjer kretanja upaljeno zeleno svjetlo semafora na raskrižju i nadalje ostaje njihova obaveza da prilikom skretanja ulijevo moraju propustiti vozila koja im dolaze u susret iz suprotnog smjera neovisno o tome da li zadržavaju smjer svog kretanja ili skreću udesno.
Vozač je dužan zaustaviti svoje vozilo ispred pješačkog prijelaza kako bi propustio pješake koji su već stupili na pješački prijelaz, a ako su pješaci djeca, stare i iznemogle osobe, slijepe osobe ili druge osobe s invaliditetom, vozač je dužan zaustaviti vozilo i propustiti ih i kad tek stupaju na pješački prijelaz.
Stranica