Biciklisti, oprezno u prometu

Slika PU_KK/Vijesti/2009/12/policajac01.jpg

Foto: Ilustracija

Unatoč naporima policijskih službenika da se u što većoj mjeri zaštiti vozače bicikala, te poduzetim preventivnim mjerama tijekom 2011.g. i dosadašnjeg dijela ove godine, u siječnju i početkom mjeseca veljače nastavljen je negativni trend stradavanja vozača bicikala u cestovnom prometu na području Policijske uprave koprivničko - križevačke. 

Tijekom 2011. godine, na prometnicama Policijske uprave koprivničko - križevačke zabilježene su 793 prometne nesreće, dok su vozači bicikala sudjelovali u 65 prometnih nesreća, od čega u jednoj prometnoj nesreći sa poginulim osobama i 55 nesreća s ozlijeđenim osobama. U ovim nesrećama sudjelovalo je 69 biciklista od čega je jedan biciklista smrtno stradao, 17 biciklista je teško ozlijeđeno a 39 sudionika je lakše ozlijeđeno. 

Od 1.1. do 2.2.2012. g. zabilježeno je sedam prometnih nesreća u kojima su sudjelovali biciklisti, od čega dvije prometne nesreće s poginulom osobom i sedam prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. U nesrećama je sudjelovalo osam biciklista (sedam vozača i putnik) od kojih su dva vozača bicikla smrtno stradala, tri vozača bicikla su teško ozlijeđena, dok su jedan vozač i jedan putnik lakše ozlijeđeni. Pod utjecajem alkohola bio je jedan vozač bicikla.  

Problem ove kategorije sudionika u prometu je, uz pomanjkanje prometne kulture, nepoznavanje prometnih propisa vezanih za prometovanje bicikla, dok se u svakodnevnom nadzoru prometa uočavaju i sankcioniraju prekršaji vožnje suprotnom stranom kolnika, nekorištenja postojećih biciklističkih staza, vožnje biciklom preko pješačkog prijelaza, nepoštivanja semafora, vožnje pod utjecajem alkohola, nekorištenja svjetala noću i u uvjetima smanjene vidljivosti, nepropisnog skretanja, nekorištenja zaštitne biciklističke kacige i ostalih prekršaja, čime vozači bicikala sami sebe dovode u opasnosti. 

Vožnja tehnički neispravnim biciklima predstavlja poseban problem s aspekta sigurnosti biciklista. Najopasniji tehnički nedostatak na biciklima predstavljaju neispravna svjetla (bijelo sprijeda i crveno straga) čime smanjuju mogućnost pravovremenog uočavanja od strane ostalih sudionika u prometu, a posebice u uvjetima smanjene vidljivosti i na mjestima gdje nema izgrađenih biciklističkih staza ili traka i gdje nema javne rasvjete. 

U cilju zaštite ove kategorije sudionika u prometu, tijekom predstojećeg perioda policijski službenici vršiti će nadzor vozača i njihovih vozila s posebnim naglaskom na korištenje biciklističkih staza, uporabu svjetala, korištenje reflektirajućih prsluka, tehničku ispravnost bicikala i vožnju pod utjecajem alkohola. 


Ovim putem podsjećamo vozače bicikla da se biciklom obavezno trebaju kretati biciklističkim stazama, pješačko - biciklističkim stazama i biciklističkim trakama. Ukoliko se biciklista kreće prometnicom bez staza ili traka za kretanje biciklista, potrebno je kretati se uz desni rub kolnika u pravcu kretanja. 

Nakon konzumacije alkoholnih pića ne preporuča se upravljanje biciklom, jer je alkoholiziranost vozača bicikala najčešći uzročnik padova s bicikla, navedenom radnjom biciklista ugrožava sebe i ostale sudionike u prometu, a dok je za navedeni prekršaj predviđena i novčana kazna. 

Za bolju uočljivosti od strane drugih sudionika u prometu, a posebice vozača motornih vozila, obvezatno je korištenje reflektirajućih prsluka odnosno reflektirajuće biciklističke odjeće. 

Nadalje, u grupi uvijek vozite bicikl jedan iza drugoga, u koloni. Ruke moraju uvijek biti na upravljaču bicikla i ne smije se pridržavati za drugog biciklistu ili neko drugo vozilo jer to doprinosi padovima i prometnim nesrećama. 

Cesta se može prijeći na biciklu jedino na obilježenom biciklističkom prijelazu uz uvjet da se prethodno provjeri da li je to sigurno, te se bicikl nikada ne smije na obilježenom pješačkom prijelazu prilikom prelaska ceste voziti. 

Prilikom skretanja potrebno je pogledom iza lijevog odnosno desnog ramena uvjeriti se kako se može skrenuti lijevo ili desno. Prije samog skretanja potrebno je dati znak lijevom ili desnom rukom ostalim vozačima o namjeri skretanja. 

Kod skretanja ulijevo prvo se je potrebno prestrojiti uz središnju liniju, ponovno provjeriti da li se može sigurno izvršiti radnja, prateći zamišljeni luk koji povezuje središnju liniju  prometnice na kojoj se biciklista nalazi s desnim rubom prometnice kojom želi nastaviti kretanje, te nakon toga skrenuti u bočnu ulicu.

Prilikom zaustavljanja treba se kretati uz desni rub kolnika i pomicanjem ruke gore – dolje signalizirati ostalim sudionicima u prometu da će se zaustaviti. 

Dijete do svoje 14. g. ne smije samostalno upravljati biciklom na cesti. Iznimno može, ukoliko ga prati osoba koja je starija od 16. g. ili ukoliko je, nakon navršenih 9. g., prošlo program osposobljavanja za samostalno sudjelovanje u prometu biciklom i za to ima izdanu potvrdu. 

Prije vožnje biciklom obavezno provjeriti da li je na istom ispravno prednje i stražnje svjetlo, a ukoliko nedostaje sklop svjetala obavezno ga nabavite i montirajte na bicikl, jer jedino tehnički ispravan bicikl je ispravan bicikl za sudjelovanje u prometu na cestama.



Stranica