- Objavljeno: 19.11.2013.
Oprezno u prometu uslijed kiše i magle!
Svjedoci smo svakodnevnih jutarnjih magli, a sukladno vremenskim prognozama, predstoji nam dulje kišno razdoblje. Ove vremenske prilike imaju direktan utjecaj na sigurnost cestovnog prometa jer otežavaju normalno odvijanje prometa.
Foto: Ilustracija
Svjedoci smo svakodnevnih jutarnjih magli, a sukladno vremenskim prognozama, predstoji nam dulje kišno razdoblje. Ove vremenske prilike imaju direktan utjecaj na sigurnost cestovnog prometa jer otežavaju normalno odvijanje prometa.
Magla je opasna zbog svog naglog i mjestimičnog pojavljivanja, te zbog svoje neujednačene gustoće. Za vrijeme magle uvelike je smanjena vidljivost i preglednost odnosno sudionici u prometu ne mogu dobro i na dovoljnoj udaljenosti vidjeti što se događa na i oko prometnice.
Za vrijeme vožnje po magli potrebno je usporiti vožnju. Za vrijeme vožnje po magli ne preporučamo paliti duga svjetla jer se ona reflektiraju i dodatno smanjuju vidljivost. Treba voziti s kratkim svjetlima i/ili upotrebljavati svjetla za maglu. Ne voziti brže nego što to svjetla na vozilu dopuštaju – uvijek ostanite u granicama onoga što možete vidjeti. Uključite pokazivače smjera puno prije skretanja, te kočite dulje vrijeme prije nego se zaustavite kako bi time upozorili ostale vozače.
Kiša, osim što djeluje na vozače, djeluje i na stanje ceste. Pod utjecajem kiše, ali i magle, kolnici postaju klizavi. Kolnici su najklizaviji, i najopasniji, u prvih 30 minuta kišnih oborina kada dolazi do miješanja vode, ulja i nečistoća na cesti uslijed čega se stvara sklizak sloj koji onemogućava prianjanje guma na kolnik i time povećava nestabilnost vozila. Uslijed duljih ili obilnih kišnih oborina, dolazi i do akumuliranja manje ili veće količine vode na kolniku.
Vodite računa da na mokrim cestama kočenje traje približno tri puta dulje nego na suhima. Budući da je potrebna veća udaljenost, važno je da ne vozite odmah iza automobila koji je ispred vas. Neka između vas i vozila ispred uvijek bude udaljenost nešto veća od dviju dužina automobila. Smanjite brzinu kretanja svog vozila.
Provjerite u kakvom su stanju brisači za kišu. Ukoliko oni ne mogu sa stakala ukloniti kišu dolazi do stvaranja neprekidnog mlaza vode koji teče preko vjetrobranskog stakla čime se smanjuje vidljivost.
U rečenim uvjetima smanjene vidljivosti, kako bi bili što vidljiviji, vozači bicikala trebaju za vrijeme sudjelovanja u prometu na cestama koristiti reflektirajuću biciklističku odjeću ili reflektirajući prsluka, a pješaci moraju biti označeni izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom.
Za svoje kretanje pješaci i vozači bicikala trebaju koristiti nogostupe i biciklističke staze i trake, odnosno ceste trebaju prelaziti na obilježenim pješačkim prijelazima i prijelazima biciklističke trake/staze preko ceste, nakon što su se uvjerili da cestu mogu prijeći na siguran način (vozači bicikala moraju prije prijelaza usporiti kako bi se, kao i pješaci, gledanjem lijevo-desno-lijevo uvjerili da mogu sigurno prijeći cestu).
U ovakvim otežanim uvjetima vidljivosti svi sudionici trebaju poštivati prometne znakove, a posebice prometne znakove ograničenja najviših dopuštenih brzina kretanja vozila, znakova kojima se regulira promet na raskrižjima i značenje svjetala semafora.