Prometovanje motocikala i mopeda i vožnja pod utjecajem alkohola

Slika PU_KK/Vijesti/2016/05/IlustracijPUpolicajka.jpg

Tijekom prva četiri mjeseca ove godine tri vozača mopeda i jedan vozač motocikla sudjelovali su u četiri prometne nesreće s ozlijeđenim osobama u kojima su tri vozača mopeda i jedan vozač motocikla lakše ozlijeđeni.  

Foto: Ilustracija 

Prometovanje motocikala i mopeda

Tijekom prva četiri mjeseca ove godine tri vozača mopeda i jedan vozač motocikla sudjelovali su u četiri prometne nesreće s ozlijeđenim osobama u kojima su tri vozača mopeda i jedan vozač motocikla lakše ozlijeđeni.

U odnosu na prva četiri mjeseca prošle godine broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala povećan je za jednu nesreću s ozlijeđenim osobama. Broj lakše ozlijeđenih vozača mopeda i motocikala je povećan za dva vozača. Istovremeno je broj teško ozlijeđenih vozača motocikala smanjen za jednog vozača (2015. – jedan vozač je bio teško ozlijeđene).

Zaštitnu kacigu koristili su svi vozači mopeda i motocikla – 100 posto mopedista i motociklista. U usporedbi s prva četiri mjeseca prošle godine, kada je zaštitnu kacigu koristilo četiri od pet vozača mopeda i motociklista ili 80 posto ovih vozača, povećano je korištenje zaštitne kacige.

Pod utjecajem alkohola bio je jedan vozač motocikla. U odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, kada su pod utjecajem alkohola bila dva vozača mopeda i dva vozač motocikala, smanjen je broj vozača mopeda i motocikala pod utjecajem alkohola za 67 posto.

Vozač mopeda prouzročio je, uslijed  vožnja na nedovoljnoj udaljenosti,  jednu prometnu nesreću s ozlijeđenom osobom, dok je jednu prometnu nesreću s ozlijeđenom osobom prouzročio vozač motocikla zbog neprilagođene brzine uvjetima.

S najavljenim poboljšanjem vremenskih prilika, očekuje se i veći broj vozača mopeda i motocikala na cestama. Mopedi i motocikli su po samim svojim karakteristika opasni – riječ je o vozilu na dva kotača pa je potrebno uložiti napor kako bi se održala ravnoteža vozila. Kad je riječ o motociklima govorimo o vozilima s jakim motorima koji mogu razvijati velike brzine kretanja. Kako vozači dugo vremena nisu „vozili svoje ljubimce“, željni su dokazivanja i isprobavanja mogućnosti svojih vozila pri čemu voze brzinama većim od dopuštenih, krše odredbe o strani kretanja vozila, pretječu i obilaze ostale sudionike u prometu s nedozvoljene strane i na opasnim mjestima te čine i ostale prekršaje.

Podsjećamo vozače mopeda i motocikala da prije nego što započnu svojim vozilima sudjelovati u cestovnom prometu, izvrše provjeru tehničke ispravnosti mopeda i motocikala, a posebice  sustava za svjetlosnu signalizaciju, sustava za kočenje i upravljanje te pneumatika.

Podsjećamo i na obavezno korištenje homologirane zaštitne kacige, kako od strane vozača mopeda i motocikala tako i od strane putnika koji se prevoze mopedima i motociklima. Preporučamo i korištenje zaštitnih odjela, jer je njihova namjena da na najmanju moguću mjeru svedu ozljeđivanje vozača mopeda i motocikala prilikom pada istih na kolnik.

Kako bi se smanjilo stradavanje ove kategorije sudionika u prometu, apeliramo na vozače mopeda i motocikala, kao i na osobe koje prevoze, da prilikom vožnje:

  • obavezno koriste homologiranu zaštitnu kacigu na pravilan način,
  • da ne upravljaju ovim kategorijama vozila prije stjecanja prava odnosno bez položenog vozačkog ispita,
  • ne konzumiraju alkoholna pića prije i tijekom vožnje,
  • poštuju ograničenja brzine kretanja,
  • poštuju pravila prednosti prolaska kroz raskrižja,
  • da ne kreću naglo iz mjesta (tzv. „startanje“) i da ne koče naglo i nepotrebno,
  • da ne pretječu druga motorna vozila na nepreglednim mjestima (oštrim zavojima, prijevojima, nadvožnjacima i sl.), ali i na obilježenim pješačkim prijelazima
  • da ne vrše preinake na svojim vozilima kojima pojačavaju snagu motora ili povećavaju razinu buke,
  • da za vrijeme vožnje na mopedima i motociklima imaju upaljena svjetla,
  • ne prevoze djecu na mopedu i motociklu,
  • da ne počinju upravljati mopedom ili motociklom ukoliko su umorni ili pod utjecajem lijekova,
  • da vode računa o tehničkoj ispravnosti vozila, te roku valjanosti prometne dozvole i osiguranja vozila,
  • da pravovremeno ostale sudionike u prometu obavijeste o promjeni smjera kretanja ili zaustavljanja.

Vozače ostalih motornih vozila, prvenstveno vozače osobnih automobile koji čine većinu sudionika u prometu na cestama, pozivamo da prilikom sudjelovanja u prometu posebnu pozornost posvete vozačima mopeda i motocikala, posebice da: prilikom vožnje u slijedu i usporedne vožnje i prilikom pretjecanja ostavljaju dovoljan razmak između svog vozila i vozača mopeda i motocikla iza kojeg se kreću ili kojeg prestižu, da poštuju pravo prvenstva prolaska vozača mopeda ili motocikala kroz raskrižja sukladno stvarno postavljenoj prometnoj signalizaciji te da prilikom skretanja provjere tzv. „mrtvi kut“.

            Vožnja pod utjecajem alkohola

Tijekom prva četiri mjeseca ove godine na području Policijske uprave koprivničko-križevačke zabilježena je 51 prometna nesreća koju je izazvao vozač pod utjecajem alkohola, od čega je zabilježeno 19 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. U ovim nesrećama stradala je 31 osoba, od čega su četiri osobe teško ozlijeđene, a 27 osoba je lakše ozlijeđeno.

Tijekom prva četiri mjeseca prošle godine, zabilježeno je 50 prometnih nesreća od čega jedna nesreća s poginulim osobama i 21 nesreća s ozlijeđenim osobama u kojima je jedna osoba smrtno stradala, šest osoba teško ozlijeđeno i 29 osoba lakše ozlijeđeno. Ukupan broj prometnih nesreća koje su izazvali vozači pod utjecajem alkohola u prva četiri mjeseca ove godine je na razini istog razdoblja prošle godine. Broj prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama se smanjio za 10 posto. Prometne nesreće s poginulim osobama nisu zabilježene. Broj teško ozlijeđenih osoba je smanjen za 33 posto, dok je broj lakše ozlijeđenih osoba povećan za 35 posto.

U prometnim nesrećama pod utjecajem alkohola bilo je 55 vozača ili 21 posto. U  usporedbi s istim razdobljem prošle godine, kada je pod utjecajem alkohola bilo 49 vozača ili 19 posto, broj vozača pod utjecajem alkohola je veći za šest vozača ili 12 posto. Pod utjecajem alkohola bila su 44 vozača osobnih automobila, pet vozača traktora, tri vozača teretnih vozila, dva vozača bicikala i jedan vozač motocikla. Pod utjecajem alkohola bila su i tri putnika u osobnim automobilima. 

Prisutnost alkohola u organizmu do 0,50 g/kg utvrđena je kod pet vozača. Koncentracija alkohola od 0,50 do 1,50 g/kg u organizmu utvrđena je kod 27 vozača, dok su koncentracije alkohola veće od 1,50 g/kg utvrđene kod 28 vozača. U ukupnom broju vozača pod utjecajem alkohola, bilo je 12 mladih vozača koji čine 22 posto alkoholiziranih vozača. Mladi vozači pod utjecajem alkohola čine 25 posto ukupne populaciji mladih vozača koji su sudjelovali u prometnim nesrećama.

U odnosu na prva četiri mjeseca prošle godine kada je devet mladih vozača bilo pod utjecajem alkohola, broj mladih vozača pod utjecajem alkohola je povećan za 33 posto. Zbog upravljanja vozilima pod utjecajem alkohola u prva četiri mjeseca ove godine sankcionirano je 664 vozača. Ovaj broj sankcioniranih prekršaja je na razini istog razdoblja prošle godine, kada je bio sankcioniran 661 vozač.

Ponovno apeliramo na sve vozače motornih vozila, a posebice na mlade vozače, da nakon konzumacije alkoholnih pića ne upravljaju vozilima.

Vozačima koji su konzumirali alkohola pića savjetujemo da:

  • koriste usluge javnog prijevoza ili taxi-službe,
  • da zamole drugog vozača (prijatelja, roditelj ili druga osoba od povjerenja)  koji posjeduje valjanu vozaču dozvolu da upravlja vozilom,
  • da u društvu odrede jednu osobu koja će upravljati vozilom i koja neće konzumirati alkoholna pića,
  • da vozilo ostave parkirano na parkirališnom mjestu ukoliko nitko drugi ne može upravljati vozilom.


Stranica