Prometovanje u kružnom toku

Slika PU_KK/Vijesti/2010/11/policajac01.jpg

U proteklih nekoliko godina na području Koprivničko-križevačke županije neka raskrižja modernizirana su izgradnjom kružog toka prometa, čime je protočnost prometa na raskrižjima znatno povećana.

Foto: Ilustracija

U proteklih nekoliko godina na području Koprivničko-križevačke županije neka raskrižja modernizirana su izgradnjom kružog toka prometa, čime je protočnost prometa na raskrižjima znatno povećana.

Izgradnjom tzv. „kružnog toka“ povećana je sigurnost sudionika, no kod nekih vozača javljaju se problemi prilikom uključivanja u raskrižje zbog loše procjene brzine kretanja vozila u kružnom toku i otežane procjene o namjeri vozača koji se već nalazi u kružnom toku, ukoliko isti ne daje znak pokazivačem smjera. Osim problema prilikom uključivanja, javljaju se i problemi prilikom isključivanja iz kružnog toka, koji se najčešće očituju u kratkom vremenu za donošenje odluke, te nedovoljan prostor za prestrojavanje prije isključivanja.

Stoga podsjećamo da se prije uključivanja u raskrižje s kružnim tokom prometa pridržavate pravila prednosti prolaska koja su regulirana prometnim znacima „Raskrižje s cestom s prednošću prolaska“  i “Kružni tok prometa“,  što znači da vozila koja se nalaze u kružnom toku imaju prednost prolaska u odnosu na vozila koja se tek uključuju u rečeno raskrižje.

Ukoliko prije samog ulaska u raskrižje s kružnim toka nema postavljene prometne signalizacije koja regulira prednost prolaska, a radi se o cestama iste važnosti, u tom slučaju vrijedi pravilo desne strane.

Ulaskom u kružni tok potrebno je prilagoditi brzinu kretanja vozila, te držati dovoljan razmak od vozila koja se kreće ispred, a ukoliko na kružnom toku postoji više traka za kretanje vozila, prije isključivanja potrebno se je prestrojiti u desnu traku uz desni rub kolnika.

O namjeri isključivanja iz kružnog toka obavezno obavijestite ostale vozače, dajući im znak pokazivačem smjera na vozilu.



Stranica