Održano edukativno predavanje u sklopu aktivnosti "Nisi sam"

Slika PU_KK/Vijesti/2017/04/nisi.sam.11.4.jpg

U utorak, 11. travnja, u Osnovnoj školi u Goli, policijske službenice za prevenciju održale su edukaciju za 50 učenika 7. i 8. razreda škole u sklopu aktivnosti „Nisi sam“, tematike sprječavanja nasilja putem elektroničkih medija i vršnjačkog nasilja.   

Foto: Pu koprivničko-križevačka 

U utorak, 11. travnja, u Osnovnoj školi u Goli, policijske službenice za prevenciju održale su edukaciju za 50 učenika 7. i 8. razreda škole u sklopu aktivnosti „Nisi sam“, tematike sprječavanja nasilja putem elektroničkih medija i vršnjačkog nasilja. 

U prvom djelu predavanja, učenici su educirani o pojmu vršnjačkog nasilja, nasilje među djecom, kako ga prepoznati, te na koji način pristupiti rješavanju problema. Učenici su upućeni da razmirice koje međusobno imaju pokušaju riješiti razgovorom, mirnim putem, te da nasilje ni u kom obliku nije prihvatljiv oblik ponašanja.

Također, da bilo koji oblik nasilja prijave policiji, djelatnicima u školi, razgovaraju s roditeljima. Prikazani su primjeri iz medija, policijske prakse, te video materijal. Tijekom predavanja pričalo se o toleranciji, stereotipima da je nasilje nešto u „što se ne bi trebali miješati“, da ne bi imali moguće neugodnosti.

Nadalje, s učenicima se razgovaralo o Internetu, u kojim segmentima je koristan, te koje opasnosti postoje posebice, za djecu u virtualnom svijetu, društvenim mrežama. Svi učenici su već prisutni na društvenim mrežama „Facebook“ , „Twitter“, „Instagram“, dok se većina djeca koriste „Pametnim telefonima“, smartphoneom i koriste MSN, ponajviše „Viber“, „What“s Up“, „Skype“ dakle, svi učenici su na društvenim mrežama. Nisu im dobro poznata pravila korištenja „Facebookom“, kao ni sigurnosne postavke, posebice u dijelu objave osobnih podataka i sigurnosnih postavki, stoga se razgovaralo kako da budu sigurni i što učiniti da bi se zaštitili.  

Tijekom predavanja govorilo se o temi osobnih podataka, što su osobni podaci, kao i da iste ne daju nikome tko nije član obitelji, poznata osoba, da ih ne objavljuju na Internetu, Facebooku i drugim društvenim mrežama.         Prikazani su određeni primjeri iz prakse, kako djeca mogu postati žrtve predatora na društvenim mrežama. Isto tako, da se na Facebooku  ne objavljuju fotografije koje ih prikazuju, primjerice na moru, na plaži, da se ne slikaju obnaženi, ne stavljaju slike mlađe braće i sestara, odnosno da paze na privatnost.

Uočeno je da učenici poznaju tehnologiju, odnosno da jako dobro znaju kako pristupiti društvenim mrežama, kako se istima koristiti, no „olako“ shvaćaju sigurnost, odnosno nesigurnost, te da ne razumiju kako neprimjereno dopisivanje, izrugivanje, komunikacija s nepoznatim osobama može biti itekako štetno po njih.

Pričalo se o načinu provođenja slobodnog vremena, kako Internet, društvene mreže i igranje igrica nisu jedini način da se „zabave“ i opuste, već da vrijeme iskoriste i za kvalitetno druženje s vršnjacima, za sport, rekreaciju, boravak u prirodi.

             



Stranica