Opasnosti prometovanja motocikala i mopeda

Slika /ikone/motocikl.jpg

Kako vozači mopeda i motocikala više mjeseci nisu sudjelovali u prometu, željni su dokazivanja i isprobavanja mogućnosti svojih vozila pri čemu čine prometne prekršaje od kojih su najčešći prekoračenje dopuštenih  brzina kretanja vozila

Foto: Ilustracija

Tijekom prošle godine vozači motocikala sudjelovali su u 13 prometnih nesreća od čega u tri nesreće s poginulim osobama i osam nesreća s ozlijeđenim osobama. U ovim nesrećama sudjelovalo je 15 motociklista (13 vozača i 2 putnika), od kojih su tri vozača motocikala smrtno stradala, četiri vozača motocikala su teško ozlijeđena, dok su četiri vozača motocikala i jedan putnik na motociklu lakše ozlijeđeni.
Najčešće vrste nesreća bile su slijetanje vozila sa ceste (5) i bočni sudar (4). Najčešće greške bile su oduzimanje prednosti prolaska (4) i ostale greške vozača (3). Vozači motocikala svojim kršenjem prometnih propisa prouzročili su osam prometnih nesreća od čega dvije nesreće s poginulim motociklistima.
Najviše nesreća zabilježeno je utorkom od 14 do 16 sati, te nedjeljom od 14 do 15 i od 20 do 22 sata. Po učestalosti događanja prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači motocikala ne ističu se pojedine lokacije, dok se po posljedicama prometnih nesreća odnosno smrtnog stradavanja motociklista ističu otvoreni dio lokalne ceste Kozarevac – Kloštar Podravski, Ulica Pemija u Drnju i Ulica Stjepana Radića u Budančevici.

Vozači mopeda sudjelovali su u osam prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. U ovim nesrećama sudjelovalo je osam vozača mopeda, od kojih su četiri vozača mopeda teško ozlijeđena, dok su četiri vozača mopeda lakše ozlijeđena. Najčešće vrste nesreća bili su sudari prilikom vožnje u slijedu (2) i slijetanja vozila sa ceste (3). Nesreće su zabilježene zbog neprilagođene brzine, vožnje na nedovoljnoj udaljenosti, neočekivane pojave opasnosti na cesti, nepropisnog uključivanja u promet, oduzimanja prednosti prolaska, nepropisnog kretanja kolnikom i ostale greške vozača. Vozači mopeda su svojim kršenjem prometnih propisa (neprilagođena brzina, neočekivana pojava opasnosti na cesti, nepropisnog kretanja kolnikom i ostale greške vozača) prouzročili četiri prometne nesreće. U prometnim nesrećama zaštitnu kacigu koristilo je 87 posto vozača mopeda, 93 posto vozača i putnika na motociklu, dok nitko od malodobnih vozača bicikala nije koristio zaštitnu kacigu. Ukupno je svega 68 posto vozača i putnika koristilo zaštitnu kacigu.

Savjeti za sigurno sudjelovanje u prometu

Kako vozači mopeda i motocikala više mjeseci nisu sudjelovali u prometu, željni su dokazivanja i isprobavanja mogućnosti svojih vozila pri čemu čine prometne prekršaje od kojih su najčešći prekoračenje dopuštenih  brzina kretanja vozila, kretanje suprotnom stranom kolnika, nepropisno pretjecanje (kolone vozila ili na nepreglednom mjestu), nepropisno obilaženje ostalih sudionika u prometu, upravljaju vozilima pod utjecajem alkohola, prije stjecanja prava ili za vrijeme trajanja izrečene zaštitne mjere zabrane upravljanja motornim vozilima AM, A1, A2 ili A kategorije. Prije nego što započnu svojim vozilima sudjelovati u cestovnom prometu, vozači mopeda i motocikala trebaju izvršiti provjeru tehničke ispravnosti svojih vozila, a naročito ispravnost svjetlosnog sustava (svjetla i pokazivači smjera), kočionog sustava, sustava za upravljanje i stanje pneumatika. Sve nedostatke je potrebno ukloniti kako bi vozač bio što sigurniji.
Kako bi se bilježilo što manje prometnih nesreća u kojima sudjeluju i stradavaju vozači mopeda i motocikala, kao i na osobe koje prevoze, savjetujemo slijedeće:
  • uvijek upravljajte samo onim kategorijama vozila za koje posjedujete valjanu vozačku dozvolu odnosno mopedom ako imate vozačku dozvolu za AM kategoriju vozila i onom kategorijom motocikala koja je upisana u vozačku dozvolu (A1, A2 ili A kategorija vozila),
  • da tijekom vožnje vozači mopeda i motocikala, kao i putnici koje prevoze, moraju na glavi imati, pravilno pričvršćenu, ispravnu i homologiranu zaštitnu kacigu,
  • osim zaštitne kacige, savjetuje se korištenje i zaštitne motociklističke odjeće,
  • vozači mopeda i motocikala trebaju se kretati što bliže desnom rubu kolnika, kako bi vozači ostalih motornih vozila imali dovoljno prostora da ih sigurno preteknu,
  • treba poštivati ograničenja brzine kretanja vozila izražena prometnim propisima ili prometnim znakovima,
  • uvijek treba postupiti sukladno prometnim znakovima ili pravilima kojima se regulira pravo prednosti prolaska kroz raskrižja,
  • ne savjetujemo vozačima, posebice vozačima motocikala, pretjecanje drugih vozila na nepreglednim mjestima kao što su oštri ili višestruki zavoji, prijevoji, nadvožnjaci i sl., te u neposrednoj blizini obilježenih pješačkih prijelaza i raskrižja, 
  • također, vozačima savjetujemo da ne pretječu i obilaze druga vozila s desne strane, te da ne ulijeću u „škare“,
  • prilikom uključivanja u promet vozači moraju propustiti sva vozila koja se kreću prometnicom na koju se uključuju,
  • podsjećamo, da nije dozvoljeno vršiti preinake na motociklima i mopedima kojima se pojačava snaga motora ili razina buke,
  • za vrijeme vožnje na mopedima i motociklima moraju biti upaljena svjetla,
  • na motociklima i mopedima nije dozvoljeno prevoziti djecu mlađu od 12 godina,
  • vozači koji su konzumirali alkoholna pića ili lijekove koji utječu na sposobnost upravljanja vozilima, neka ne upravljaju  mopedima i motociklima,
  • vozači koji su umorni ne bi trebali početi upravljati mopedom ili motociklom,
  • vozači pravovremeno moraju ostale sudionike u prometu obavijestiti o promjeni svog smjera kretanja ili zaustavljanju.
 
Vozače ostalih motornih vozila, prvenstveno vozače osobnih automobile koji čine većinu sudionika u prometu na cestama, pozivamo da prilikom sudjelovanja u prometu posebnu pozornost posvete vozačima mopeda i motocikala, pri čemu je naročito važno da:
  • prilikom vožnje u slijedu, usporedne vožnje i prilikom pretjecanja ostavljaju dovoljan razmak između svog vozila i vozača mopeda ili motocikla iza kojeg se kreću ili kojeg prestižu,
  • da poštuju pravo prvenstva prolaska vozača mopeda ili motocikala,
  • te da prilikom skretanja provjere tzv. „mrtvi kut“.
 
 

Stranica