Prometovanje bicikala, mopeda i motocikala

Slika PU_KK/Vijesti/2013/03/AutoPoliicijaVrata2.jpg

Foto: Ilustracija

Dolaskom povoljnijih vremenskih uvjeta povećan je broj bicikala, mopeda i motocikala u prometu na cestama, te je povećana i mogućnost sudjelovanja ovih kategorija vozila u prometnim nesrećama i stradavanja vozača koji njim upravljaju, odnosno putnika koji se njima prevoze.

Vozači bicikala su tijekom 2013. g. sudjelovali u 57 prometnih nesreća (9 % ukupnog broja prometnih nesreća), od čega u nesreći s poginulom osobom i 47 nesreća s ozlijeđenim osobama. U odnosu na 2012. godinu broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali biciklisti smanjen je za 3 % (2012. – 59).

U nesrećama je sudjelovalo 60 vozača bicikla, od čega je jedan smrtno stradao (17 % smrtno stradalih), devet ih je teško (15 % teško ozlijeđenih), a 36 lakše ozlijeđeno (12 % lakše ozlijeđenih).U odnosu na 2012. godinu broj smrtno stradalih biciklista smanjen je za 50 % (2012. – 2), broj teško ozlijeđenih biciklista se smanjio za 31 % (2012. – 13), dok je broj lakše ozlijeđenih biciklista povećan za  13 % (2012. – 34).

Pod utjecajem alkohola bilo je 11 vozača bicikala (18 % vozača bicikala), od čega je alkohol utvrđen kod smrtno stradalog vozača bicikala, te kod jednog teže i devet lakše ozlijeđenih vozača bicikala. U odnosu na 2012. g. broj alkoholiziranih vozača bicikala smanjen je za 21 % (2012. – 14).

Zaštitnu biciklističku kacigu koristila su dva od 11 vozača bicikala koji su je bili obvezni koristiti (vozači bicikala mlađi od 16. g. života). Teško je ozlijeđen jedan vozač bicikla koji nije koristio zaštitnu kacigu, dok su lakše ozlijeđena četiri.

Tijekom prva tri mjeseca ove godine vozači bicikala sudjelovali su u četiri nesreće s ozlijeđenim osobama i tri nesreće s materijalnom štetom. U nesrećama je sudjelovalo sedam biciklista, od čega su dva teško i dva lakše ozlijeđena.

Vozači mopeda tijekom prošle godine sudjelovali su u 26 prometnih nesreća (4 % ukupnog broja), od čega u nesreći s poginulom osobom, 22 nesreće s ozlijeđenim osobama i tri s materijalnom štetom. U odnosu na 2012. godinu broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali mopedisti povećan je za 44 % (2012. – 18).

U nesrećama je sudjelovalo 26 vozača mopeda, od kojih je jedan smrtno stradao, osam je teško, a 14 vozača lakše ozlijeđeno. U odnosu na 2012. godinu  broj smrtno stradalih vozača se povećao za 100 % (2012. – 0), broj teško ozlijeđenih se povećao za 167 % (2012. – 3), dok je broj lakše ozlijeđenih povećan za 17 % (2012. – 12).

Pod utjecajem alkohola bilo je 12 vozača mopeda (46 % vozača mopeda), od čega je jedan smrtno stradao, četiri su teško i šest lakše ozlijeđenih vozača mopeda. U odnosu na 2012. godinu broj vozača mopeda pod utjecajem alkohola povećao se za 71 % (2012. – 7). Zaštitnu kacigu koristilo je 14 od 18 mopedista (78 %), što je u odnosu na 2012. g. isti broj (2012. – 14 mopedista od 18).

Tijekom prva tri mjeseca 2014. godine vozači mopeda sudjelovali su u dvije prometne u kojima su dva vozača mopeda lakše ozlijeđena.

Vozači motocikala su tijekom prošle godine sudjelovali u 14 prometnih nesreća (2 % ukupnog broja prometnih nesreća), od čega u nesreći s poginulim osobama, 11 nesreća s ozlijeđenim osobama i dvije s materijalnom štetom. U odnosu na 2012. godinu broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali motociklisti smanjen je za 42 % (2012. – 24). Došlo je do smanjenja broja prometnih nesreća s poginulim motociklistima za 50 % (2012. – 2), te do smanjenja broja prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama za 39 % (2012. – 18).

U nesrećama je sudjelovalo 16 motociklista, od čega 14 vozača i dva putnika. U nesrećama su vozač motocikla i putnik smrtno stradali, pet vozača je teško, a šest ih je lakše ozlijeđeno. U odnosu na 2012. godinu broj smrtno stradalih motociklista je povećan  za 100 % (2012. – 1). Broj teško ozlijeđenih motociklista smanjen je za 50 % (2012. – 10), dok je broj lakše ozlijeđenih smanjen za 40 % (2012. – 10).

Pod utjecajem alkohola bio je jedan vozač motocikala (6 % vozača motocikala), koji je teže ozlijeđen. U odnosu na 2012. godinu broj vozača motocikala  pod utjecajem alkohola smanjio se za 80 % (2012. – 5). Zaštitnu kacigu koristilo je 15 (13 vozača i 2 putnika) od 16 motociklista  (94 %). U odnosu na 2012. godinu udio korištenja zaštitne kacige povećao se za 16 % (2012. -  78 % ; 21 motociklista od 27).

Tijekom prva tri mjeseca ove godine motociklisti su sudjelovali u prometnoj nesreći u kojoj je vozač motocikla teško ozlijeđen.

Podsjećamo vozače bicikala:

• da za svoje kretanje obavezno koriste biciklističke staze i trake,
• da vode računa o tehničkoj ispravnosti bicikala,
• da noću i za vrijeme smanjene vidljivosti (kiša, magla) obavezno koriste reflektirajući prsluk i da na vozilima imaju upaljena svjetla (bijelo svjetlo sprijeda, crveno svjetlo straga), 
• da prilikom sudjelovanja u prometu svaku promjenu smjera kretanja pravovremeno najave davanjem znaka rukom,
• da se biciklima ne kreću nogostupima jer su nogostupi namijenjeni pješacima,
• da se prije prelaska kolnika na obilježenom prijelazu biciklističke staze/trake preko ceste uvjere da ju mogu prijeći na siguran način,
• koji su mlađi od 16 godina da koriste zaštitne biciklističke kacige.

Podsjećamo vozače mopeda i motocikala:

• da mopedi i motocikli kojima sudjeluju u prometu moraju biti tehnički ispravni, registrirani i osigurani, odnosno za njih moraju biti važeće prometna dozvola i polica osiguranja od automobilske odgovornosti,
• da moraju posjedovati valjanu vozačku dozvolu,
• da oni, ali i putnici na njihovim vozilima, obavezno koriste homologiranu zaštitnu kacigu i da ju pravilno pričvrste,
• da poštuju prometne propise, a posebice one koji se odnose na pretjecanje i obilaženje vozila, uključivanje u promet, poštivanje ograničenja brzina kretanja i upravljanje vozilima pod utjecajem alkohola.

Ostale sudionike u prometu, prvenstveno vozače osobnih automobila i teretnih automobila pozivamo da prilikom sudjelovanja u prometu posebnu pozornost posvete vozačima bicikala, mopeda i motocikala. 



Stranica