Prometovanje mopeda i motocikala

Slika PU_KK/Vijesti/2013/03/motociikl.1.JPG

Tijekom 2012. g. na području Policijske uprave koprivničko - križevačke zabilježene su 42 prometne nesreće u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala, od čega su zabilježene dvije nesreće s poginulom osobom i 33 nesreće s ozlijeđenim osobama.

Foto: Pu koprivničko-križevačka    

Tijekom 2012. g. na području Policijske uprave koprivničko - križevačke zabilježene su 42 prometne nesreće u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala, od čega su zabilježene dvije nesreće s poginulom osobom i 33 nesreće s ozlijeđenim osobama.

U odnosu na isto razdoblje prošle godine broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala smanjen je za 13 nesreća (2011. g. – 55), pri čemu je broj prometnih nesreća s poginulim osobama smanjen za jednu nesreću (2011. – 3), a broj prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama smanjen za devet nesreća (2011. – 42).

U ovim nesrećama stradalo je deset od ukupno 13 mopedista i motociklista, od čega je jedan vozač motocikla smrtno stradao, deset vozača motocikala i tri vozača mopeda je teško ozlijeđeno, dok je 12 vozača mopeda, sedam vozača motocikla i tri putnika na motociklu lakše ozlijeđeno.

U odnosu na isto razdoblje prošle godine broj smrtno stradalih motociklista smanjen je za dvije osobe (2011. – 3), broj teško ozlijeđenih je ostao isti, dok je broj lakše ozlijeđenih smanjen za sedam osoba (2011. – 29).

Vozači mopeda i motocikala prouzročili su 29 prometnih nesreća, pri čemu su uzroci bili neprilagođena brzina (10), oduzimanje prednosti prolaska (10), nepropisno skretanje (4),  vožnja na nedovoljnoj udaljenosti (3) i  nepropisno pretjecanje (3).

Zaštitnu kacigu koristilo je 14 mopedista i 21 motociklista, od ukupno 18 mopedista i 27 motociklista, a pod utjecajem alkohola bilo je sedam vozača mopeda i pet vozač motocikla.

Zajedno s poboljšanjem vremenskih prilika bilježi se i povećanje broja vozača mopeda i motocikala na cestama.

Kako vozači dugo vremena nisu „vozili svoje ljubimce“ željni su dokazivanja i isprobavanja preformansi vozila pri čemu voze brzinama većim od dopuštenih, krše odredbe o strani kretanja vozila, pretječu i obilaze ostale sudionike u prometu s nedozvoljene strane i čine ostale prekršaje.

Prije nego što ljubitelji mopeda i motocikala započnu svojim „ljubimcima“ sudjelovati u cestovnom prometu potrebno je izvršiti provjeru tehničke ispravnosti sustava za svjetlosnu signalizaciju, za kočenje i upravljanje mopeda i motocikala, posebice pneumatika.

Podsjećamo na obavezno korištenje zaštitne kacige, te preporučamo korištenje zaštitnih odjela, jer vozači mopeda i motocikala osim ove nemaju nikakvu drugu zaštitnu opremu. Stoga je bitno da su oni kvalitetni i da veličinom odgovaraju vozaču.

Kaciga koju koriste vozači mopeda i motocikala, i putnici koje oni prevoze, mora biti propisna, homologirana i pričvršćena.

Kako bi se smanjilo stradavanje ove kategorije sudionika u prometu, apeliramo na vozače mopeda i motocikala, kao i na osobe koje prevoze, da prilikom vožnje:

  • obavezno koriste zaštitnu kacigu,
  • da ne upravljaju ovim kategorijama vozila prije stjecanja prava odnosno bez položenog vozačkog ispita,
  • ne konzumiraju alkoholna pića prije i tijekom vožnje,
  • poštuju ograničenja brzine kretanja,
  • da ne kreću naglo iz mjesta (tzv. „startanje“) i da ne koče naglo i nepotrebno,
  • da ne vrše preinake na svojim vozilima kojima pojačavaju snagu motora ili povećavaju razinu buke,
  • na vozilu imaju upaljena svjetla,
  • ne prevoze djecu na mopedu i motociklu,
  • ne prevoze više osoba na vozilu od onog broja koji je upisan u prometnu dozvolu,
  • ne sjedaju na moped ili motocikl ukoliko su umorni i pod utjecajem lijekova,
  • da vode računa o tehničkoj ispravnosti vozila, važnosti prometne dozvole i osiguranja vozila, te da pravovremeno ostale sudionike u prometu obavijeste o promjeni smjera kretanja ili zaustavljanja.


Stranica