Prometovanje mladih vozača tijekom devet mjeseci 2019. godine

Slika /ikone/policija sigurnost i povjerenje.JPG

Sankcionirano je 1085 prekršaja mladih vozača od kojih je najviše bilo prekoračenja dopuštenih brzina kretanja

Foto: Ilustracija

Prometovanje mladih vozača

Mladi vozači su vozači motornih vozila  u dobi do navršene 24. godine života, koji posjeduju vozačku dozvolu izdanu na teritoriju Republike Hrvatske. Tijekom prvih devet mjeseci 2019. godine u prometnim nesrećama na području Policijske uprave koprivničko-križevačke sudjelovalo je 130 mladih vozača koji čine 17 posto vozača u prometnim nesrećama.

Mladi vozači su izazvali 88 prometnih nesreća ili 18 posto ukupnog broja zabilježenih prometnih nesreća, od kojih 29 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama i 59 prometnih nesreća s materijalnom štetom. U nesrećama koje su izazvali mladi vozači stradalo je 37 osoba od kojih je šest osoba teško ozlijeđeno, dok je 31 osoba je lakše ozlijeđena. U nesrećama je stradalo 19 mladih vozača od kojih su četiri mlada vozača teško ozlijeđena, dok je 15 mladih vozača lakše ozlijeđeno.

U odnosu na prvih devet mjeseci 2018. g., ukupan broj prometnih nesreća koje su izazvali mladi vozači povećan je za 27 nesreća ili 44 posto. Broj prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama povećan je za šest nesreća ili 26 posto.  U 2018. godini zabilježena je jedna prometna nesreća s poginulom osobom koju je izazvao mladi vozač. Ukupan broj stradalih osoba je smanjen za tri osobe ili 7 posto. Broj teško ozlijeđenih osoba je ostao isti, dok je broj lakše ozlijeđenih osoba smanjen za dvije osobe ili 6 posto. Broj stradalih mladih vozača je smanjen za osam osoba ili 30 posto, pri čemu je broj teško ozlijeđenih mladih vozača smanjen za 20 posto, a broj lakše ozlijeđenih mladih vozača za 32 posto.

Najčešće vrste prometnih nesreća koje su mladi vozači izazivali bile su slijetanje vozila s ceste (36), bočni sudari (19) i sudari vozila iz suprotnih smjerova (7), dok su najčešće okolnosti koje su dovele od ovih nesreća bile brzina neprimjerena uvjetima (27), nepropisno kretanje kolnikom (15), oduzimanje prednosti prolaska (14), vožnja na nedovoljnoj udaljenosti (10) i nepropisna vožnja unazad (6).

Pod utjecajem alkohola bilo je 45 mladih vozača ili 35 posto mladih vozača, što je u usporedbi s prvih šest mjeseca 2018. godine povećanja od 12 alkoholiziranih mladih vozača ili 120 posto. Mladi vozači pod utjecajem alkohola čine 27 posto ukupno alkoholiziranih vozača.

Sankcionirano je 1085 prekršaja mladih vozača od čega je najviše bilo prekoračenja dopuštenih brzina kretanja (214), upravljanja vozilima pod utjecajem alkohola (207), nekorištenja sigurnosnog pojasa (245) i nepropisnog korištenja mobitela (61).

Savjeti za sigurno sudjelovanje u prometu

Kako velik broj mladih vozača u prometu sudjeluje nakon konzumacije alkoholnih pića, podsjećamo ih da za njih vrijedi ograničenje od 0,00 g/kg alkohola u organizmu odnosno da niti ne smiju započeti upravljati vozilima ukoliko u organizmu imaju alkohola, droga ili drugih opojnih sredstava. Upravljanje vozilima nakon konzumacije alkoholnih pića višestruko povećava mogućnost događanja najtežih prometnih prekršaja koji dovode do prometnih nesreća i uzrokuje stradavanje osoba u cestovnom prometu. Stoga, svim vozačima savjetujemo da nakon konzumacije alkoholnih pića ne upravljaju vozilima, već da upravljanje vozilom prepuste osobi koja posjeduje valjanu vozačku dozvolu i nije konzumirala alkoholna pića, da koriste institut „dogovornog vozača“ ili da koriste usluge javnog prijevoza odnosno taxi službe.

Sve mlade vozače podsjećamo da su dužni poštivati ograničenja brzine kretanja vozila izražene prometnim znakom ili prometnim propisom. Savjetujemo im da brzinu kretanja svog vozila smanje za vrijeme nepovoljnih vremenskih prilika, uslijed čega je smanjena vidljivost (kiše, magle), za vrijeme klizavih kolnika, u slučaju veće gustoće prometa te sukladno postavljenim prometnim znakovima koji ukazuju da se približavaju raskrižju, obilježenom pješačkom prijelazu, zavojima, prijevojima i nadvožnjacima, kako bi se u svakom trenutku mogli sigurno zaustaviti ili poduzeti drugu radnju u cilju izbjegavanja sudara u koloni ili naleti vozila na pješake ili vozače bicikala te slijetanja vozila sa ceste.
Podsjećamo mlade vozače da poštuju prednost prolaska na raskrižjima odnosno da poštuju redoslijed prolaska kroz raskrižja sukladno značenju postavljenih prometnih znakova i svjetala semafora. Prilikom vožnje unatrag vozači moraju upaliti sva četiri pokazivača smjera, te se prije nego što započnu vozilom na kratkom dijelu ceste kretanje unatrag, moraju uvjeriti da time neće ozlijediti druge sudionike u prometu ili oštetiti tuđu imovinu.

Prilikom pretjecanja moraju se uvjeriti da je prometnica pred njima slobodna od vozila koja ime dolaze u susret kako bi mogli preteči vozilo ispred sebe, pri čemu prvo moraju provjeriti da njihova vozila ne pretječu drugi vozači. Kod skretanja se moraju uvjeriti da radnju mogu sigurno izvršiti te da prilikom skretanja ulijevo neće oduzeti prednost prolaska drugim vozilima koja im dolaze u susret, kao i da prilikom skretanja ne oduzmu prednost prolaska biciklistima koji se kreću biciklističkom stazom ili trakom i pješacima koji se kreću obilježenim pješačkim prijelazima.

Mlade vozače podsjećamo da obavezno za vrijeme upravljanja motornim vozilima moraju koristiti sigurnosti pojas te da ne koriste mobitel i slične uređaje koji predstavljaju distrakciju. Mladim vozačima koji su tek počeli samostalno upravljati vozilima savjetujemo da ne prevoze velik broj putnika mlađe dobi, jer i oni predstavljaju distrakciju, obzirom da održavanje konverzacije vozača s ovim putnicima odvlači pozornost s prometnice.

Priopćenja